Stallet!


I tisdags tog jag med mig Max efter jobbet på ett äventyr.

Jag brukar alltid göra enskilda saker med varje hund och denna gång var det Max tur.

Vi åkte ut till min kära vän och skulle rida en tur.

Hon har två hundar. En hane och en tik. Efter allt med Yra är man självklart lite osäker på hur Max är men ja... Jag satt i bilen hem och bara log. Fy fan för denna hund. Min guldklimp.

Vi stannade utanför huset, hennes hundar var ute och jag släppte Ut Max lös. Han sprang direkt till Hundarna, nosade, gjorde tusen lugnande signaler och sprang rätt in och leken var igång.
För vissa av er kanske ni tycker det ska vara en självklarhet och det tycker jag med men med Yra är det aldrig det.

Dom sprang runt som galningar. Steg ett var avklarat nu var det bara steg två kvar: visa Max hästarna.
Max har aldrig träffat en häst på detta sätt förut.

Vi gick in i hagen och hämtade Underbara Litari som jag rider och en till snygging.
Max gick bredvid bakom.
Vi gick in i stallet och började sadla.
Det var väldigt konstigt tyckte Max och ville INTE in. Men dom andra hundarna var juh där och åt hästbajs haha så till slut vågade han.

Efter lite bajs i magen kom han in till mig och Litari i boxen. Även här visade han tusen lugnande signaler till hästen (söt gubbe Max).

Han skällde/ylade en gång och det var när jag satt upp. Det var inte ok tydligen ;)

Vi var ute i över en timme, hästar och hundar och Max hade sin bästa dag på riktigt länge. Han ÄLSKADE det.

Jag töltade även, underbar känsla.

Måste bara säga att Max var grym, han är fan helt otrolig! Vilken kille, man älskar han ännu mera pga sånna saker <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0