Ett ansvar!

 
Alla sociala medier blir allt större och större och med det kommer mer och mer ansvar. Det är något jag tänker på dagligen.
 
Själva hundvärlden är helt klart en värld för sig.
 
Man vet inte vilka människor som följer ens liv dagligen och man vet inte deras förutsättningar. Jag menar det finns människor som ser upp till folk i alla olika saker. 
 
Jag själv kan absolut sitta och kolla på olika människor och förundras över saker och ting, Jag menar drömma är väl något människan är väldigt bra på? så vill jag ha det, den bilen ska jag ha, sånna skor ska jag också köpa OJ vilken snygg jacka, hmm ja men jag skulle nog kunna tänka mig en labrador. Förstår ni mig?
 
Så vilket ansvar har vi? alla vi som delar våra liv dagligen? vi har väl egentligen ganska så stort ansvar? Många som frågat mig om malamuter. Skulle en sån passa mig? jag har faktiskt flera ggr sagt nej. Det betyder inte på något sätt att jag är bättre än dom. MEN, det är skillnad på att vara aktiv och aktiv. 
 
Att gå en timmes promenad varje kväll och kanske jogga nångång eller "jag älskar naturen jag är gärna ute och plockar svamp" och att GILLA att klä på sig gå ut i snöstorm ocg regn, njuta ändå. att helgerna gör en lycklig för då är det ljust och då kan man vara i skogen hela dagar, eller att sluta "gilla" sommaren och strunta i att ligga på stranden och sola för det passar inte sina hundar. Det är skillnaden.
 
Alla förfinar sina djur, självklart det hör till, jag menar MINA hundar är dom finaste på jorden, enligt MIG. Jag tycker dom är JÄTTE duktiga efter MINA krav. MEn en anna som kanske ALDRIG skulle ha sina hundar i soffan skulle direkt tycka att vi inte har något ledarskap i vår flock, medans det är en självklarhet hos oss.
 
Så jag förstår absolut att man förskönar, det kan man inte sluta med MEN jag tycker fler borde tänka på sitt ansvar man har mot andra människor. Skulle nån fråga mig om mina raser skulle jag vara ärlig. Helt uppriktig. 
 
Jag har från dag ett som ni vet ni som följt mig så länge :D alltid varit öppen om Yras problem tex och hur Max blev vår miljonlott för han är så himla snäll och det ÄR han. Självklart finns det andra snälla i våran ras herregud, men det finns också andra som inte är det. Detta gäller ALLA raser såklart.
 
Jag skulle iallafall inte vilja ha på mitt samvete att en 13 årig brud tjatar till sig en malamute och så går det snett, för att man fått en annan bild av dom i sociala medier. "Dom är juh jätte snälla mot alla" "stora söta lurviga björnar" "man behöver bara dra nångång ibland" "dom kan bo i en lägenhet" "dom älskar att sova i sängen" och tänk hur fel det kan bli??? 
 
Samma med Smilla. Varje bild jag lägger upp på henne, varje status om henne är bara om hur underbar hon är, för det är HON. Bara hon, jag har tyvärr inte träffat så många andra staffar som Smilla. Och tänk följderna på ett sånt felköp... läskigt när man tänker. Varje bild varje status, varje kommentar är ett ansvar. 
och tyvärr tycker jag många är dåliga på detta, det betyder inte att jag gör allt rätt men jag är SJUKT less på folk som förskönar när fan min morsa skulle kunna se att det är något fel eller att så ska det inte va.
 
 

Kommentarer
Postat av: LENA

jäkligt BRA skrivet!! *tummen upp*

2013-09-30 @ 13:00:09
URL: http://lenakarlsen.blogg.se
Postat av: Julia

Skitbra skrivet av dig :D

2013-10-02 @ 20:29:22
URL: http://www.aanimallife.bloggplatsen.se
Postat av: Isabel

Riktigt bra inlägg! Du kan nog se dig lite som en motpool i den "perfekta hundvärlden", något som behövs :)

2013-10-02 @ 22:28:38
URL: http://kalabalikartat.blogspot.com
Postat av: Julia

Vi har en fototävling som passar alla med hund på våran blogg och hade älskat att du skickade in ett bidrag!

http://teamcrazypaws.blogg.se/category/manadens-trick.html

P.s bra skrivet!

2013-10-03 @ 21:18:23
URL: http://teamcrazypaws.blogg.se
Postat av: Johanna

vad bra skrivet!

2013-10-04 @ 08:58:30
URL: http://amyochvarghunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0