Terminskurs!

 
Imorgon skulle det vara Terminskurs men det är påsk så vet blir inte av.
 
Förra tillfället var fruktansvärt. Max fick en så stor block och bara gav upp. Han gjorde ingenting.
Vi försökte och försökte. Massa lek och bus och en pause. Men nää inget fungerade. Han ville inte bara :/
 
Läxan att träna dessa veckor är iallafall att hitta våra hundars på och av knapp och använda dom i olika situationer.
 
Vi ska även träna på signaler sitt-ligg-stå.
 
Spännande. Tänkte att jag skulle ta fram hindren och slalompinnarna jag har i garaget och kolla om Max taggar till lite och träna läxan mellan stoppen. Vill verkligen inte att han ska bli blockad igen som under kursen.
 
Har ni några andra tips när detta händer?
 


Kommentarer
Postat av: Elin

hoppas det blir bättre denna gång. Jag har själv fått någon sån gång med mina hundar, men oftast har dem bara haft en dålig dag, precis som vi har det ibland =)

2013-03-27 @ 09:16:08
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se
Postat av: Rebecca

Jag hade nog gjort som du gjorde, provat att pausa lite, leka, kanske gå en promenad och om det inte funkat hade vi nog "bara varit" under resten av lektionstillfället. Det är nog ingen stor grej, det går bättre nästa gång, hade jag tänkt. :)

2013-03-27 @ 09:59:20
URL: http://albabeyo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0