En siffra!


Många förstår inte kärleken till en hund eller jag ska rätta mig, många förstår inte kärleken till FLERA hundar.

I vårat samhälle så är två oki och allt över är inte det. Ni vet juh att jag brottats med det här länge. Att folk inte fattar. Du har dom varför vill du ha en till? Men sanningen är att skulle verkligen nån säga det till en barnfamilj? Du har fyra ungar varför räcker inte det?

Alla mina hundar är noga utvalda, vad jag kräver, behöver och vill ha.

Det finns ingen känsla som är bättre än en livfull flock med glada individer och ett "kaos" runtomkring.
Jag älskar mina hundar och vill inte vara utan dom en dag ens, usch vilken konstig känsla.

Allt med Smilla, att hon inte kan bo kvar gör mig illa till mods. Nu är MINA två som jag levt med så länge borta!!!

Jag älskar mina draghundar, men min flock fattas något och jag vet precis vad. Jag vet precis vad jag vill ha. Vem som skulle passa perfekt.

Man ser alltid problem och krav med flera, men jag ser behovet. Behovet av ex någon tillgiven, Will to please som dom andra följer. En som kan bidra med hårdare lek. En som ändrar dom andras roller och en som fyller ett tomrum.

Självklart har även jag en gräns såklart, man orkar inte hur mycket som helst haha. Men tomrummet av Smilla måste fyllas. Nån dag...


Kommentarer
Postat av: Erika

KÖR HÅRT!!
Jag har äntligen fått igenom (hos sambon) att vi ska ha hem en aussie. Dubbelt jobb, men dubbel glädje!! Har man en trygg flock så drar dem nytta av varandra på många positiva sätt!!
Jag vet precis hur det känns ;)
En fråga, hur får du din sambo att gå med på så många hundar. Jag får knappt min gå med på TVÅ! hahaha
LYCKA TILL :D

2013-06-11 @ 15:38:13
URL: http://www.williamdeutz.wordpress.com
Postat av: Amanda

Jag förstår precis vad du menar! Alla vet allra bäst själva hur många hundar man vill ha och varför. Det är så oerhört individuellt och jag önskar att folk skulle sluta ifrågasätta andras val.

Jag tror att många undrar mycket därför att man verkligen är nyfiken på hur man får ihop det och varför man vill ha fler, men sen så finns de som verkligen ifrågasätter antalet eftersom att hund är ett egoistiskt val, vilket är någonting som man som kvinna sällan gör; ett val helt baserat på sina egna behov och sina egna önskningar.

Det är alltid svårt för folk att svälja.

Rocka på, och ha så många hundar som du har behov av och vill ha. Livet är kort, uppfyll så mycket drömmar du kan och lev livet så som DU vill leva det.

Och fortsätt att dela med dig på bloggen, vi är många som uppskattar att få insyn i din hundvardag! :) Kram!

2013-06-15 @ 13:32:25
URL: http://amandasblandraser.com
Postat av: Elvis och jag

Tack för en läsvärd blogg! VI har precis skaffat en andra hund och också möts av frågor och skeptism från vänner och familj. En hund till, varför?! Synd att så många inte förstår värdet i att ha hund, det ger verkligen livet mycket!

2013-06-25 @ 23:33:03
URL: http://elvisochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0