Dom är här!!


Den 6/7 var det Yras födelsedag, hela två år. Det firades.
Hon fick gott gott i magen och vi gick ner och badade :)

På kvällen var jag så otroligt trött så jag gick in och la mig, somnade dock aldrig.
Erik tyckte Yra var lite nojig, eller lite på.

Men eftersom hon varit typ så i två veckor sa jag "eeeh valparna kommer inte komma idag, dom kommer min första natt när jag jobbar" (alltså söndag)

Jag somnade inte för ens vid fyra eftersom jag ställde om dygnet pga jobbet. Halv åtta står hon rak framför mig och flåsar mig i ansiktet. Inget mer.

Men man bara VET när det är dags. Hon vägrade gå in i valplådan så jag försökte väcka Erik så han kunde hjälpa mig. En 40kg hund flyttar man fan inte själv och inte en som har valpar full.

Vad kan det ha tagit, 5-10min sen låg hon i lådan, jag plockade fram alla grejer och PLUPP så kom första valpen.

Kl 09:20
- Grå/vit tik. Liten vit svanstipp. 600gram

Kl 10:00
- Svart/vit tik. 558gram

Kl 10:19
- Svart/vit hane. 556 gram. (Dessa två har fått smeknamnet tvillingarna)

Kl 10:35
- Grå/vit tik. Mer vit svans. 570 gram.

Kl 11:23
- Svart/vit hane. Liten vit svanstipp, bläs. 530 gram (lilleman)

Kl 13:27
- Grå/vit hane. 562 gram

6 underbara vackra små varelser <3

Max var med och såg till att allt gick rätt till :) hjälpte till och tvätta och han är utan tvekan världens bästa hund. Fast iofs.... Yra är väl kanske bättre som låter han vara där :)
Hur som!! TVÅ av världens bästa hundar har nu blivit päron <3


Kommentarer
Postat av: moa

NU har jag börjat blogg igen, uppdateringen på topp. Kika in :)

2013-07-08 @ 22:10:06
URL: http://dreamfeelings.blogg.se
Postat av: moa

NU har jag börjat blogg igen, uppdateringen på topp. Kika in :)

2013-07-08 @ 22:10:07
URL: http://dreamfeelings.blogg.se
Postat av: Johanna

såå söta! :)

2013-07-12 @ 16:18:47
URL: http://amyochvarghunden.blogg.se
Postat av: AC

Grattis till valparna! Tråkigt med tjuvparning men olyckor händer ju. Min Timmie är också en tjuvparning, och alla valpköpare är grymt nöjda med sina valpar! Jag kan inte heller vara annat än nöjd med de meriter som vi fixat trots hans ringa ålder, så ibland blir tjuvparningar bra ändå ;)

2013-07-13 @ 21:58:40
URL: http://www.lillaliam.se
Postat av: Paulina

Grattis, så söta :) Lycka till!

2013-07-18 @ 07:18:39
URL: http://pingurummel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0