Uppdatering!

 
 
Jag vill ha en uppdatering! :D Hur går det där hemma? Hur är det mellan Max och Yra? hur är Max nu, vad kan han och hur är han till skillnad från Yra när hon var i den åldern? hur är det med Smilla nu, mår hon bättre? Vart tar hon vägen när ni är ute och drar?
 
Haha, jag antar att jag inte har uppdaterat så bra el? ;)
 
Det går toppen här hemma. Max och Yra är som helan och halvan trots att Max inte alls är halva Yra i strl ;)
Max växer så det knakar, redan 30 kg och 59 i manken. Stora killen min.
Han är jätte duktig på kursen och med tanke på att jag går dit med en klump i magen varje gång (eftersom det var denna kurs Yra blev bränd i huvudet) så försvinner den där klumpen efter varje tillfälle. Han är snäll, toppen i språket och livlig.
Han lyssnar bra och är väldigt intresserad av vad jag håller på med :D
 
Oj, skillnaden? alltså dom är två helt olika individer. Max är nyfiken, glad, vill hälsa, mysa, mer tillgiven, mer leksugen, han "hatar" inte andra hundar. Det är stor skillnad på dom helt klart. Vid den här åldern hade Yra spöat upp Smilla ett x antal gånger, gjort tusen utfall i koppel och vägrat lyssna på kommandon.
 
Yra är Yra, hon har dock ändrats i sitt språk totalt hon kan hantera sina känslor bättre och hennes stubin har tydligen blivit en kilometer lång. Max kan nästan göra vad han vill. Smilla och Yra leker massor och ingenting har hänt sedan, ja...jag vet inte ens :D
Hon har fortfarande problem vid möten av andra hundar och det gör juh inte saken så mycket bättre nu när Max älskar allt och alla och vill inget annat än springa fram och säga hej. Men hon är duktig sitter fint bredvid, men man känner att hon är spänd.
 
Hon har precis slutat sitt löp och vi märkte knappt att hon löpte denna gång förutom att hon blev kär i Max då. Men inget annat. Lugn och fin. Börjar hon växa upp tro? Tikar kanske inte är så farligt ändå ;)
 
Smilla är så lycklig, oj. Jag blir lika glad varje gång jag ser henne. Hon har gått ner i vikt, springer med ett riktigt bra tempo ute och är livlig. Nu på kvällarna vill hon leka och springer runt med leksaker, det har hon inte gjort på väldigt länge.
Hon är en lycklig hund <3
 
Smilla mår bra. Eftersom hon gått ner blir det inte lika tung belastning på benet och det märks. Hon har inte ont, men visst kan hon bli lite stel när det har varit som kallast och då ser man att det gör lite små ont :( Men det är mycket mycket bättre.
 
Smilla är med när vi tränar drag, såklart :D Nu senaste gångerna har hon sprungit med som en tok.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lalitta

Fin bild!

2013-01-27 @ 13:58:00
URL: http://doggylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0