Rolig VS Tråkig!

 
 
Det har alltid varit en evig diskussion här hemma om hur man är mot hundarna.
Min sambo har alltid varit den roliga, hoppa i snöhögar på promenader, helt plötsligt börja springa i 180 och överfalla med kyssar och mys.
Det är väl inget fel med det, oj så mysigt och roligt tycker hundarna. Dom vet aldrig vad som händer när dom är med honom. "kommer han rusa iväg nu" "kommer han komma och mysa med mig på golvet"
 
Jag är då tydligen den i hemmet som är tråkig (tack för den, haha) - Promenad är promenad. - Man behöver inte alltid mysa.
Jag vet att hundarna älskar Erik och älskar hur han är men dock kan han tydligen bli lite för mycket också tycker Yra, haha.
 
Självklart kan jag känna mig super tråkig, med matte går man "tråkiga" lugna promenader men med husse ja då blir det springa av.
Men jag tycker det är precis lika viktigt att ge hundarna utrymme. Vem är jag att avgöra när hundarna "måste" mysa eller helt plötsligt springa runt som galningar kl 12 på kvällen när man kanske bara vill göra sin behov?
 
Så vad blir resultatet...jo att ex Yra nästan alltid kommer och lägger sig och myser med mig, haha. För hon vet att hon kan ligga i mitt knä utan att jag säger 100 ggr hur mycket jag älskar henne och att jag skulle dööö om det hände henne något (Eriks vardagliga prat han har med Yra, haha).
 
Smilla ligger oftast i sängen hela kvällar och slappnar av och vill hon något, ha uppmärksamhet eller lite kel, ja då kommer hon :D
 
Vi är väl ett bra team helt enkelt, Erik står helt klart för allt roligt och spännande och jag för det mer avslappnande. Jag tycker det är viktigt att det är avslappnad och inte begära för mycket av dom. Att ge dom respekten. Sen är det klart att jag kan "tvinga" Max att sova med mig i sängen ;) eller "dra" upp Yra i soffan för att JAG vill, haha.
 
Jag har alltid använt det spännande och det roliga i träning, då helt plötsligt springer matte runt som en tok och kastar leksaker överallt, känns som att det blir extra bra träning då efter som jag är så "himla tråkig" annars ;)
 
Min lärare sa till mig under våran utbildning att man inte ska gå fram till hundarna hela tiden. Man blir mer intressant och förutsägbar. Jag håller mig till det ;)
 
Springa får Erik stå för, han har juh faktiskt mycket bättre kondis än mig :D
 
Hur är ni där hemma? Kan ni låta era sötnosar vara?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är nog ganska trist jag med haha.
Promenad är som du säger en promenad.. Ta sig från ett ställe till ett annat utan hyss ;)

2013-01-26 @ 13:02:24
URL: http://20belowzero.se
Postat av: Victoria

Så söt!

2013-01-26 @ 13:41:46
URL: http://hundtassarna.blogg.se
Postat av: Anna

Haha, igenkänningsfaktor där :) Ibland orkar man liksom inte vara den där spirituella matten som är clownen i gänget, utan vill bara power walka den där promenaden liksom. Underbart foto för övrigt!

2013-01-26 @ 22:32:26
URL: http://tjugotretton.blogspot.com
Postat av: Isabel

Haha, vilket roligt inlägg! Precis sådär är det här hemma! Jag är den tråkiga och sambon en roliga/tokiga!

2013-01-27 @ 17:06:40
URL: http://kalabalikartat.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0