Regntäcke!

 
 
Det känns juh lite som fel tid på året att prata om regntäcken, men jag har juh faktiskt två hundar som inte behöver något skydd mot kyla utan just regn.
 
Har sett lite överallt nu att Hurttas Pro regntäcke i färgen grön ska försvinna, så dom rear ut den just nu. Toppen juh!
 
Så det får bli till att klicka hem två stycken, Smilla behöver också ett men tar det närmare våren (fanns inte hennes strl). När det var så stor skillnad i pris var jag tvungen. Nu får jag två nya täcken för 500kr, det är verkligen INGENTING! I vanliga fall ligger ett täcke på det priset.
Och grönt passar juh faktiskt båda två :) Smilla vill jag ska ha rött men har upptäckt att hon inte gillar det, haha så det får väl bli ett svart åt henne sen.
 
Jag har tidigare haft overaller till alla hundarna och dom är juh toppen, men ibland är det skönt att bara slänga på dom ett täcke, smidigt.
 
 
 
Använder ni regntäcken på era hundar? Eller skyddar ni dom bara mot kyla?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Äger inget täcke till ferras, deras päls är ju vattenavstötande så skulle aldrig sätta på ett.
Funderar däremot på att köra ett BoT-täcke att ha i bilen när vi spårar. Är man på promenad behövs det absolut inte, men när det blir mycket av/på kan det vara snällt för muskler och leder att ha ett BoT täcke.
Så resonerar jag! :)

Svar: så är det absolut, det rinner bara av så dom berörs inte men JAG :D jag hatar blöta hundar! värsta lukten någonsin ;) så jag har alltid det på dom, men vill ha ett täcke och bara kunna slänga på, overaller är så klumpiga. jaja, har aldrig riktigt fastnat för dom, men hört att dom ska vara riktigt bra! Så det är väl smart. funderat på att köpa ett till smilla men aldrig blivit av :/ kanske får ta och testa ett.
emeli sundberg

2013-01-28 @ 12:54:08
URL: http://alaskanferras.wordpress.com
Postat av: Emelie

Jag har ett sånt i grönt tilk min vovve och det är verkligen toppen!:) bästa köpet, slippa en helt dyngsur och stinkande hund;)

Svar: jag ska hämta ut dom i morgon så får vi se vad jag tycker :D
emeli sundberg

2013-01-29 @ 19:13:28
Postat av: Caroline

Vart hittade du täckena så billigt?:)

Måste passa på och säga vilken bra blogg du har också! Superfina bilder:-)

Svar: petfynd.se nu får man även ett stormtäcke från hurtta om man beställer ett regntäcke, passa på :D Tack så jätte mycket kära du :D
emeli sundberg

2013-01-31 @ 14:53:35
URL: http://redcreekskassiopeja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0