Att finna tid!

 
 
Hur får du tiden att gå ihop, med jobb och alla hundarna och allt där emellan?
 

Ja ni... jag har valt det här livet, ibland stannar jag upp och tänker - tänk om det bara var Smilla, vad lätt livet hade varit :)
Men nu är det inte så. Inget jag kan eller vill göra något åt. Klart att det är jobbit och svårt. Och jag saknar att bara kunna göra vad jag vill som förr, fast nu är det juh precis det här jag vill. Man ändras. 
 
Man lär sig, man lär sig att få allt gå ihop. Det är jätte jobbigt vissa dagar att inte hinna med allt och självklart skulle jag vilja slänga mig ner i soffan och bara ligga där.
 
Så vill nu se hur en dag ser ut?
 
05:50 Går upp, går ut med hundarna, ger dom mat.
 
06:45 Åker till jobbet
 
16:30 Hemma och går ut med hundarna, ger dom mat
 
* lagar mat, städar, plockar undan, diskar, gör matlåda, plockar fram allt tills imorgon
 
19:00 ca Lång promenad med hundarna
 
21:00 Ut och kissa och bajsa
 
* Vissa dagar är det kurs och vissa dagar annan träning.
* Vissa dagar enskilda dagar, alltså går alla hundar egna promenader och tränas själva vilket gör att alla promenader osv tar längre tid
 
Kan säga direkt att det var jobbigare när jag var tvungen att lämna på dagis och hämta, det är så skönt att slippa det nu.
 
Helgerna är antingen vilodagar eller aktivitet till fullo. Då är det oftast lugnast ändå, konstigt nog :D
Då blir det ett träningspass på någon timme, sen vila hela kvällen med bara kissrundor.
 
Jag hade dock velat haft ledig fredag, tänk så skönt och mycke mer tid det skulle ge.
Nångång kanske jag kan ha det så :D
 
Men iallafall, man får ihop det för att man vill, sen är det klart att jag ibland vill ge dom mer men det finns inte tid. Därför är jag väldigt glad att alla tre inte har några problem med passivitet och vilodagar.
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla och Ånni

Din blogg är underbar att läsa! :)

Såg ditt dagliga schema där, vart är hundarna när du jobbar? Dagis? :)

Svar: Men tack så mycket, va roligt att höra :D blir så glad.Mina hundar har gått på dagis innan, men nu dogwalk :D
emeli sundberg

2013-02-04 @ 11:22:53
URL: http://www.hedeforsenssippi.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0