Att bli lämnad!

 
 
Vad är det svåraste med att ha tre hundar?
 
Det svåraste med flera hundar för mig är inte antalet. Självklart kan antalet vara en börda ex om man behöver hundvakt.
Nej det svåraste är att lämna nån hemma.
När Gizmo fortfarande fanns hos oss kunde han inte alltid vara med, dock var han det riktigt ofta och han var nog den pekingesen med bäst kondis ever :D
Men några gånger var han tvungen att vara hemma och det var lika jobbigt och svårt varje gång. Jag saknade juh han så mycket :D
 
Nu kan det vara Smilla som får vara hemma ibland. Fast nu har hon blivit väldigt mycke bättre ibenet och har till och med varit med ute och sprungit.
Men självklart blir det så att hon får vara hemma ibland om dom andra ska tränas och det blir juh självklart tvärt om sen. Ex måste Yra vara själv medan dom andra tränas.
 
Det är iallfall det jobbigaste "svåraste". Vem kan lämna nått så gulligt helt själv och speciellt när man verkligen ser att dom vill följa med :(
Så jag är väldigt glad att Smilla är mer aktiv nu och inte har ont för jag hatar att läma henne.
 
Hon är en tuff tjej som orkar brottas med dom andra två monstrerna. Inte många som orkar busa och leka på Malamutevis. Hon hänger på bra och att "bita" Max i rumpan när han inte ser är extra roligt ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch, det är alltid jobbigt att lämna en hund hemma. Dock har jag blivit duktigare på det för att få egen tid ibland med någon av hundarna. Men då är alltid min man hemma med ena hunden isåfall .

2013-01-26 @ 20:37:10
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0