Helt slut!


Idag var det hundkurs för Max. Vilket gick toppen. Hundmöten och koppel stod på agendan.

Max var riktigt jobbig i början och vi hade ingen kontakt alls. Fattade inte varför och blev riktigt less.

När jag var som surast kom Camilla (våran lärare) och fråga hur det gick med ett leende på läpparna. Inte konstigt att Max var som han var. Tiken framför löpte :)
Och Camilla var så snäll och lät oss gå bakom ändå :) Faan för dig <3

Men sen så släppe allt. Vi gick kanske tre meter emellan och han brydde sig inte alls. Duktig var han helt klart.

När jag kom hem sadlade jag om, satte på Yra selen, knäppte på expandern och drog iväg på en jogg.

En timme kämpade vi (läs jag) och jag hann ångra mig 100ggr, spy 50ggr och dö 10ggr.
Vad gör jag med mig själv? Nu ligger jag här i soffan utan några ben :)
Bra gick det iallafall och Yra gillar det, gick kanske lite väl långsamt haha. Hon har bara sprungit med Erik förr och jaa va ska man säga...jag är inte så jävla snabb ;)

Vi sprang på ett x antal rådjur så magsäcken satt i halsen några gånger pga Yras tok rusning efter. Inte så konstigt herregud. Vad ska man förvänta sig när dom kommer PRECIS framför.

Har fått tydliga instruktioner att jag ska springa varannan dag så då MÅSTE jag vila imorn...jobbigt.... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0