Dinas Ark!


På lördag åker jag och möter upp Dinas Ark's transport.
Jag ska lämna över massa saker till hundarna i Rumänien.

Saker som bara legat här hemma och tagit plats ska nu andra hundar få nytta av. Bra va?

Jag tycker det är så viktigt att hjälpa till. Självklart tycker jag även att det finns många svenska hundar som behöver hjälp.

Hundar utan hem är en organisation som även hjälper svenska hundar som är utsatta. Detta även genom adoption.

Man väljer hur man vill och hjälper dom man vill hjälpa anser jag och nu vill jag bidra till Dinas Ark med det jag kan.

Pengarna för alla sålda grejer kommer också skickas har dock fler saker som måste läggas ut på Bloppis så det blir en ännu större summa. Nu ligger den på ca 1500kr är inte det otroligt? Vad en (och ni som köper) människa kan göra. Underbart.

Jag fick iallafall ihop:

* 13 selar
* 10 halsband
* 6 koppel
* 6 täcken
* klotång, mat och vatten skålar
* bäddar, filtar
* leksaker
* ben
* torrfoder


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så himla fint jobbat! <3

2013-04-24 @ 10:20:03
URL: http://albabeyo.blogg.se
Postat av: Elin

vilken himla god gärning!

2013-04-26 @ 23:02:18
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se
Postat av: Emmy

Skulle di inte kunna skriva lite om Nebbo? :)
Tack för en underbar blogg

Svar: Självklart :) det kommer. Tack :D
emeli sundberg

2013-04-30 @ 16:53:45
Postat av: jennifer

Hej! Vad väger Smilla? :)
Är det bara jag eller bär hon på några extra kilon? Tycker hon ser rätt stor ut på bilderna även kroppsligt. Min erfarenhet är att show staffen är väldigt små och knuppiga och working carianten högre. Men hon ser lite knubbig ut, iaf för så aktivt liv du ger dina hundar.

Infe illa menat, bara ren nyfikenhet.

Svar: Haha, jo Smilla är för tjock som hon är just nu. Lite över 3 kg för att vara exakt. Hon är en lågställd staffe och bredare än staffarna idag. Du kan kolla hennes kennel "atomkraft" hon ska väga 17 och väger idag 20,någonting. Efter hon kastrerades blev det värre trots rätt mat och nu när hon har grov artros och höftproblem så får hon inte vara så aktiv (kanske ser så ut på bilderna, men vi bråkar varje dag för att jag tvingar henne att vara stilla och lugn)
emeli sundberg

2013-05-03 @ 23:50:02
URL: http://www.hundvardag.se
Postat av: jennifer

Åh okej då är jag med på banan igen :).

Ajdå Atros.. min förra hund hade det i de föesta leder o tassarna samt ryggen. Han fick jag dock hålla nere så mycket i vikt att han såg ut som ett vanvårdsfall..

Vad äter hon idag?

Det värsta är när man måste minska ner på det som gör hunden lycklig :/


Svar: Ja det är fruktansvärt. Hon äter kastreringsfoder från hills. Utskrivet av veterinär. Hon äter medicin dagligen 2ggr/dagMen om några veckor ska hon få börja simma iallafall då blir hon glad :)
emeli sundberg

2013-05-04 @ 00:09:05
URL: http://www.hundvardag.se
Postat av: jennifer

Okej, testat sätta henne på tex färskfoder? Eller tex standart torrfoder? Att minska på spannmålen och kolhydrater kan nog göra en hel del :)

Svar: Hon åt det förr men blev ingen skillnad tyvärr. Och hon åt det inte bra heller. Torrfodret nu äter hon med glädje så vi håller oss till det. Hon måste få i sig en viss mängd pga alla mediciner. Det måste tas med samband till mat. Så det är viktigt att hon äter det hon ska annars blir hon dålig :(
emeli sundberg

2013-05-04 @ 00:17:43
URL: http://www.hundvardag.se
Postat av: jennifer

Okej va jobbigt :(

Hoppas hon blir lite bättre nu när värmen är påväg och att simningen gör sitt :)

Svar: Ja precis. Hon mår alltid bättre när det är varmare ute så vi längtar till sommaren :D
emeli sundberg

2013-05-04 @ 00:22:42
URL: http://www.hundvardag.se
Postat av: Sofia

Fint att du hjälper till :)

2013-05-04 @ 23:18:14
URL: http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0