Varför hälsa?!

 
 
Det SKA bara vara så i våran värld att ALLA hundar ska träffas och hoppa runt och leka med ALLA hundar man träffar.
Men varför?
Tänk om din hund träffar en annan och den hunden visar en signal som gör din hund rädd, eller som gör att din hund känner obehag. Har det givit din hund någonting då eller förstört något?
 
Vi låter aldrig våra hundar träffa andra hundar på promenad.
Dem har lekvänner som dem träffat sen dem var små och hundar som bor nära som dem träffat många gånger.
Men att "tvinga" )OCH JAAAAA det behöver inte vara att du knuffar fram hunden eller drar den i kopplet) är juh bra dumt.
Det kan sätta sina spår och nästa gång kanske dem inte alls vill träffas.
 
Hunden har inte det behovet.
 
Och bara för att "din" hund är snäll betyder inte det att min är det!
(jag menar då att det alltid är det man hör, jag menar inte att våra hundar är farliga, men det ska vara så självklart från vissa att man ska sträffas för att hundarna är snälla)
 
När man har valp är det ännu värre, men där har ändå folk förståelse - ja den lilla kan bli rädd.
Men när man säger nej när man ex går med Yra ja då får man lixom den där blicken "opålitlig, dum, farlig" hund.
När allting handlar om att JAG skyddar min hund. Jag ser till att inget händer den.
 
Släpp det där!! Att alla ska träffa alal och dem ska springa runt på en äng full med blommor och leka med samma pinne. Så ser det inte ut!
 

Kommentarer
Postat av: josefine och mavya

nu förstår jag inte hur du menar, för mavya springer alltid runt på en äng med blommor med andra hundar och leker med samma pinne :o hahaha skoja! håller med dig! mavya är en väldigt social och glad hund som gått ihop med alla hon fått träffa hittills. tyvärr har vi inte så många i närheten som har vovvar som vi kan bestämma "lektid" med. Jag tror det blir annorlunda när vi får hem vår valp och mavya får sällskap. Då har vi ju vår egen "flock". Men nu får mavya hälsa och busa med vissa hundar, men det är för att hon ska hålla uppe den sociala biten och inte "glömma" hur man interagerar med hundar :) vi vill inte ha en asocial hund :)

2012-09-13 @ 16:13:33
URL: http://mavya.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0