Var ni inte nöjda?!

Hej!
Tack för en super bra blogg. Den är så personlig och man kan se sig själv i mycket:)
Jag undrar en sak. Varför tog ni inte en valp från Yras kennel? var ni inte nöjda? Skulle vara intressant att veta då man själv går i köpestankar. Vad var positivt och negativt. Kanske lite information om hur dem är osv. Som personer och vad dem vill ha i sina valp köpare?
 
 
Hej och tack för dem orden:) Jag har alltid tänkt att min blogg ska vara så personlig som möjligt. Inte alltid att ens hundar är bäst och det aldrig är nått fel:) Jag skulle ialalfall tröttna av att bara läsa om duktiga perfekta hundar i vardagen. Då har jag lyckats antagligen ;)
 
Så nu till din undran:
 
Alltså vi ÄLSKAR Cahppes, helt klart en toppen kennel. Dem bor 40 min ifrån oss och jag har bara hört bra om dem:) Super trevliga personer som man kan ringa när som helst och besöka. Dem hjälper till med massa olika frågor och BRYR sig verkligen om deras valpar och köpare.
Man kan ringa och fråga om allt. Allt från selar till varför gör hon så?
Jag har en tid nu stått på väntlista för en svart/vit hane, en son till deras hund Nokke eller Chatna.
Dem två plus Frosty SÅKLART (yras pappa) är mina favoriter!!!
Dem är SÅ snygga!!!! ÅÅÅÅÅ!
Cahppes är en väldigt stor kennel i Sverige men även ute i Europa. Här har man ett flertal kullar varje år och inte bara Malamuter utan även Svensk Lapphund. Dem har fina linjer. Mycket Show och drag.
Vi kan inte vara missnöjd på denna kennel.
Anci och Henrik är Underbara Hundmänniskor.
 
 
Nordic Sled dog´s är en mindre kennel LÅNGT bort från oss;) Där avlar man inte alls lika mycket och senaste kullen var ca 3 år sedan.
Här är det rena draghundar. Lite mindre och lättare än Show hundarna.
Kenneln föll mig bara i smaken. En mindre kennel.
 
Jag har alltid varit intresserad av hundarnas beteende och genetik. Alltså vad dem olika linjerna har för skillnader och likheter.
Vi har nu Yra som är mer Show, super snygg och kommer från en stor kennel med sina gener.
Och nu Valpen som är drag och har sina egna gener.
För mig personligen är det spännande att se skillnaden i vardags beteendet.
 
Ex: Yra drar det gillar hon såklart, hon tycker det är kul. Men hon är inte SUPER taggad. Vi hoppas att valpen som har det mer i sig ska trigga henne lite.
 
Nordic Sled Dog´s är vi jätte nöjda med. Malin (uppfödaren) är riktigt härlig, snäll, förstående.
Eftersom vi är nya med denna Kennel kan vi juh inte säga så mycket mer om personligheter:) Men kan nog säga till 100% att vi skulle även kunna ringa henne när som helst.
 

Nordic Sleddogs

Siberian husky. Grönlandshund. Alaskan Malamute, Malin Aspaas

 
 
 
Att hålla kontakten med Kenneln oavsätt vilken är nog något att föredra. Man kan få så mycket tips och råd.
 
Och bara för att man är Super nöjd med en kennel är det alltid roligt att testa nått nytt.
 
Nu har vi två HELT olika individer. Hade vi tagit från Cahppes då hade den valpen blivit Yras mormors son. (Tänk va gulligt dock, haha)
 
Vi är glada med valet av två helt olika kennlar. Och det är inte för ens om några år man kan se vad som var "bäst" för oss;)
 
Slutsats:
Vi valde inte en "ny" kennel pga att vi inte gillade den förra.
Det passade oss bäst nu med en valp av personliga skäl och vi föll för Valpen så det blev så:)
Det behöver inte alltid vara så invecklat:)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0