Onsdag = Ni vet vad!!

KURS!!
 
Ikväll blir det kurs med Lillen <3
Idag blir det gå fint i koppel och ligg, även lite inkallning tror jag det skulle bli!
 
Vår läxa till denna gång var att valparna skulle kunna ligg.
Såhär skulle vi lära oss:
 
* ha fem godisbitar med EXTRA gott godis vi tog köttfärs
* Placera dig framför hunden visa godiset och VÄNTA. Vänta tills hunden lägger sig och belöna med godis.
Alltså INGET visa eller den klassiska L utan vänta. När jag gjorde detta med Yra tog det ca 30 min...Härligt ;)
* Den femte gången hunden lägger sig ner lägger du till LIGG och belönar.
 
Hur det har gått? haha jaaaa....tid tog det, bara 11 min dock.
Fattar han? jaaa...men prövar jag ute eller i något annat rum eller med dem andra hundarna ja då är det fortfarande för svårt. Men men träna träna.
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! För det första, jag är en sån där tråkig bloggläsare som är grymt dålig på att kommentera ;) Men jag läser, i smyg ;) För det andra måste jag säga att dina hundar är fantastiskt fina! Max är to die for! Äger själv en finsk lapphund och nästa lapphund måste nog ha liknande teckning som honom (dom kan ha nästan likadan teckning ;)). MEN nu till anledningen till att jag inte kan hålla mig från att kommentera.. Din översta bild, under "Välkommen", där Yra ligger i soffan, så syns en filt med renar på.. Var har du köpt den?? Jag känner att jag nog behöver äga en sån ;) MVH /Ida

Svar: Hej!men va roligt :) tack så himla mycket!
va roligt, min bästa kompis har en finsklapphund, jag gillar dem raserna. Hon har faktiskt också varit intreserad av polar teckningen :)

hmm...ja du! jag köpte den på coop förra vintern jag antar att dem kommer sälja igen denna vinter. Annars kan chilli, mio ha nu till vintern.
Den där kommer iallafall från coop och kostade 149 kr har jag för mig :)
Isola

2012-10-03 @ 23:17:10
Postat av: Ida

Jo jag har sett på bloggen att ni brukar umgås med en lapphund, bästa rasen av alla ;) Ja precis, teckningen finns ju hos dom också. Älskar den svarta randen på nosryggen och dom vita ögonbrynen! Tack för tipset! Ska hålla utkik på coop och hålla tummarna för att jag hittar en! :) /Ida

2012-10-11 @ 00:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0