Inget dåligt väder bara dåliga kläder!

 
Hej,
Jag undrar vad du oftast har på dig när du är ute med dina hundar? Finns det några kläder du skulle kunna rekommendera?
Vinterkläder, regnställ. Haha ja det man behöver?
Du har en jätte fin blogg :) och vilka fina hundar.
 
 
Tack Snälla du :)
 
Ja, det här med kläder. Det värsta jag vet är att vara ute och det inte är bekvämt. USCH!!
Det ska kännas lätt och smidigt.
 
Jag har massa olika kläder men självklart finns det favoriter som jag inte kan få nog av;
 
 
 
 
 
 
Lundhags Travel Pants; Är dem bästa byxorna, hade dessa hela förra vintern. Bara med ett underställ. Dem är smidiga, lätta. Jätte bra kvalitet och lätta att torka av om dem blir skitiga.
Har dessa under sommaren och kalla vinterkvällar.
 
http://www.outnorth.se/lundhags/traverse-ws-pants-36-red.php
 
 
 
 
 
 
 
 
Helly Hansen Underställ; Det som ligger närmast kroppen är det viktigaste. Och eftersom jag är Norsk (haha) så blir det självfallet Helly Hansens underställ.
Sitter bra och brukar alltid finnas extra priser på dem vid denna tid på året.
 
pssst.....Finns även i rosa ;)
 
 
 
 
 
Everest byxa; Täckbyxor är alltid bra att ha, dock så skulle inte jag köpa ett par som är jätte dyra då jag vet att jag inte använder dem så mycket och att dem lätt kan bli skitiga osv.
Sålänge dem inte är allt för tunga och sålänge dem är varma. Dessa från Everest tycker jag är helt oki. Dem håller mig varm.
 
 
 
 
 
 
 
Canada Goose Montebello; Inte alls en bra hundjacka, hahah. Alldeles för dyr, blir den skitig måste den kemtvättas. So BIG NO NO. Meeeen, varm och åter varm. Denna använder jag inte när vi är ute i skogen osv. Men kortare promenader är den perfekt. Den tål alla väder.
 
 
 
 
 
 
 
Everest; Därför är det jätte bra att ha en jacka som är billig. Denna från Everest är perfekt. Inte alls lika varm som den ovan såklart. Men har man tre hundar som vill kramas och om man är i skogen och fastnar i grenar och ramlar över rötter (nämner inga namn) ja då är denna jätte bra, krävs en extra tröja under bara.
 
Just nu har dem erbjudande på Stadium.se också om man är medlem tror jag. 500kr rabatt vid köp av dunjacka över 700kr...så denna jacka kostar alltså 299kr.
 
Det tycker jag man kan betala ;)
 
 
 
 
 
The North Face; Är bra kvalitet och tål mycket. Lite dyrare och har man inte så höga krav tycker jag man lika bra kan köpa ett regnställ från ett billigare märke.
 
Stadium .se har rabatt på dessa nu.
 
 
 
 
 
 
 
UGG Womens Adirondack Boot 2; Det BÄSTA köpet jag gjort. Dem är dyra men återigen DET BÄSTA KÖPET! Dessa tål allt, sköna, lätta, bekväma...måste jag fortsätta? JAG ÄLSKAR DEM
 
ord pris ca 2700 kr
 
Jag köpte dessa hos heppo.se för halva priset men såg nu tyyvärr att de var slut :(
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har funderingar på att beställa en canada goose montebello. Är lite osäker hur dom är i storlekarna! Vad tror du? Vad har tex du för stl på din?

Svar: Dem är SÅ snygga, Jag är ganska liten själv. är 158cm och väger 46 men ör liten över axlarna osv.Jag har 2xs och den är liiiite tajt, men sitter skit snyggt i armarna osv.
Får inte på mig en mega tjock tröja under dock.

Jag har en vanlig lång också i strl 3xs men den är alldeles för stor :( Måste sälja den
Isola

2012-11-02 @ 19:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0