Hur det går?!

Kan du inte berätta lite hur det går hemma?, med alla tre. Går det bra? :)

Självklart ska jag berätta lite hur det är här hemma :) Hundarna mår toppen. Max är blivit så stor i huvudet. Det är helt sjukt men flocken har aldrig varit såhär tajt och bra någonsin.

Yra och Max är som mamma och son, bror och syster. Dem kommer så bra överens. Men ibland kan nog till och med Yra tycka han är lite väl jobbig ;) haha.

Smilla är som vanlig, hon är nöjd om hon får ligga ner bäddad i soffan eller sängen och bryr sig inte så mycket om allt runt omkring. Tror hon tycker det är skönt att Yra inte är en valp som är på henne hela tiden utan hon får sitt utrymme hon behöver.

Vardagen flyter på och hundarna har hittat varandra. Man hoppar inte på den andra när man äter, man snor inte ben osv.

Den stora skillnaden jag ser på Yra och Max som valpar är att Max har ett riktigt bra språk. Hans lugnande signaler är klockrena. Det var inte Yras och är fortfarande inte dem bästa mot andra hundar men mot valpen är dem toppen. Hon går i båge, tittar bort, kliar sig, viftar på svansen. Ja, hon gör allt rätt.

Jag och Max har verkligen hittat varandra. Han kommer alltid mot mig och vill ligga i soffan och mysa elelr busa. Jag ser mycke stort i honom och tror han kommer bli en toppen hund. Jag har väldigt bra kemi med lillen <3 och det känns så härligt!

Yra hjälper till väldigt mycket med att fostra och aktivera. Hon är den vi är mest stolt över just nu. Hon är så vuxen och tar sitt ansvar i det hela :) Utan henne hade det varit mycket mer jobb :)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Fina Max <3

2012-10-11 @ 09:56:25
URL: http://erikashundar.blogspot.com
Postat av: Tess

Otroligt fina :) Yra är så lik våran förra malamute Nanuq till utseendet att jag nästan måste skicka en bild till dig! :)

2012-10-11 @ 15:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0