En pengapåse på fyra ben!

Jag fick en fråga om hur dyrt det är att ha hund; vad som kostar och hur mycket.
Vad jag betalar för mina hundar varje månad.
 
Det här beror självklart på så himla mycket, vad du har för hund. Renrasiga är dyrare att försäkra (vissa raser är dyrare att försäkra), små är billigare i foder än stora.
Alla kanske inte köper hundra olika koppel :)
Renrasig, blandras.
 
Man behöver inte försäkra hundarna i agria som kan vara dyrare än andra.
Man kan koppa billigare halsband och koppel och TYVÄRR kan folk köpa billigare mat VILKET jag INTE rekommenderar då hundarna inte får i sig allt dem behöver. Men men.
 
 
 
 
Vad kostar mina hjärtan nu då?
 
 
Försäkring Agria: ca 600 kr i månaden. * jag har alla tillägg och låg självrisk
Mat Eukanuban Puppy Large: 600 kr i månaden.
Mat VoM: ca 600-800 kr i månaden.
Dagis: 2300 kr i månaden.
Godis/bajspåsar osv: ca 200-300 kr i månaden.
 
 
Ca 4500kr i månaden.
 
 
Sen har vi kurser och halsband/täcken som införskaffas men detta är så svårt att räkna ut.
 
En kurs: ca 1000 kr
Tre nya selar: ca 800 kr
Inköppris hund: Mina hundar har kostat ca 12:500 kr för varje individ.
SKK avgift: ca 300 kr/år
Rasklubbar: ca 300 kr/år
 
 
 
Dyrt? jaaaa..... värt det? JAAAAA!
 
 
Vad är det viktigaste för er (hund) att lägga lite extra slantar på? Mat, kläder/koppel, kurser?
 

Kommentarer
Postat av: Bella

det allra viktigaste för mig att lägga pengar på är min hunds mat! Sen tycker jag att det är viktigt med en ordentlig sele, ett bra halsband o 1-2 ordentliga koppel. Sen lägger jag en del pengar på kurser också då vi tycker det är så kul=D

En bra försäkring är ju självklart tycker jag! Man köper inte hund om man inte tänkt försäkra den, enligt mig!

2012-10-30 @ 17:15:20
URL: http://itsmeandthedog.blogg.se
Postat av: pshundar

Vi vågar inte ens räkna ut vad vi betalar i månaden, haha!
Viktigast? Definitivt maten!

2012-10-30 @ 17:43:37
URL: http://pshundar.se
Postat av: Jenny o Charlie

Yes. Dyrt med hund, men så värt det.

Mat känner jag är viktigast sen så är alla andra saker bara kul att köpa! :-))

2012-10-30 @ 19:17:27
URL: http://photobyj.blogg.se
Postat av: Rebecca

Det är mycket pengar.
Jag lägger nog ner mest pengar på kurser.

Maten är en mellanvariant - varken den dyraste eller den billigaste - jag vet inte så mycket om foder så jag kör mellanmjölksvarianten. ;)

Jag har inte någon av mina hundar sjukdomsförsäkrade och det är medvetet. Vi lägger istället undan pengar och tar smällen om/när den kommer och tar ställning då.

2012-10-30 @ 21:28:04
URL: http://albabeyo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0