Slagsmålsklubben!

Har du varit med om något hundslagsmål? Har dina hundar hoppat på andra eller har du/ni blivit påhoppade? Hur reagerar Smilla i en sådan situation?




Ja alltså Smilla och Yra har ju hoppat på varandra några gånger tyvärr.
Smilla har vart den som inte rört en fena. Hon kollar bort,och är tyst som en mus.
Senaste var hon dock riktigt förbannad och visade det tydligt!


Det är juh så sjukt men vi har blivit "påhoppade" många gånger. Visst är det sjukt? Va folk utsätter sina undra för, ha dem kopplade där andra hundar finns osv. Så onödigt.
Och det är så många hundar som får så mycket problem efter ett påhopp.


En gång när vi var på promenad sprang en labbe genom en grind och hoppa rakt på Gizmo, MIN Gizmo lixom!!! Jag blev juh livrädd såg juh bara framför mig hur labben käka upp han.
Men i samma mille sekund sprang Smilla fram och blockade labben från Gizmo. Smilla lät riktigt förbannad också men som tur va behövdes det inte mer än ett riktigt dovt morr!
Ägaren kom springandes ut och frågade hur de var osv. Snäll var han. Och frågade flera gånger veckor senare om allt var oki.


Vi var på promenad jag och Gizmo och fick möte med en vän till familjen och hennes Berner Senner.
Han kom väl för nära Gizmo så Gizmo hängde till slut i hans kind (känslig kille,haha)
Så de är väl Gizmos attack.
Efter det lekte dem ihop så det var inte så "farligt" som det låter.


En gång sprang en Naken hund rakt på Smilla och bet henne i benen. Ägaren stod på andra sidan och sa till mig att ta bort hennes hund för hon vågade inte?!?!?! Eeeeh!
Den ettrigaste hunden jag stött på!
Hon bet fan flera gånger! Smilla?? nä hon stod stilla, knäpp tyst. Men OJ va sur hon var. Hade hunden gått längre hade nog Smilla blivit riktigt arg.


I alla situationer med lösa hundar som springer fram har Smilla alltid vart stabil. Gizmo blir tokig.

Men när Smilla och Yra slåss ja då ligger Gizmo bredvid som inget hänt!


Jag är glad att vi inte stött på nån lös hund med Yra för jag har faktiskt ingen aning om hur fan det skulle gå?!?
Har man aldrig upplevt det vet man juh inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0