När jag blir stor!

Jag får många frågor om min utbildning jag går, vad man blir, vad man läser, vad man gör osv osv osv.
Så jag tänkte förklara lite för er:)


Jag går alltså en Hundinstruktörsutbildning på ett år (klar i aug) När jag är klar med utbildningen får jag ett diplom i just instruktörsutbildning. Det jag får göra är att instruera ägarna att träna sina hundar på bästa sätt med positiv förstärkning


Jag kan alltså hjälpa er att lära eran hund att sitta, ligga komma vid inkallning, gå fint i koppel och massa annat.
Jag kan inte hjälpa er med hundar som har "problem" ex vaktar saker. Det är ett jobb för en hundpsykolog. Den utbildningen har jag inte. Dock så vill jag verkligen läsa till det :)


Jag valde att gå det här inte bara för min extrema hundhobby utan även för att kunna ge mina hundar det bästa, precis vad dem förtjänar. Att kunna hjälpa andra människor och få människor att "se" det bästa sättet att träna sin hund (enligt mig) är något som motiverar mig mest.



Vi har även utbildning i klicker och läst om massage, foderlära, hälsa och raslära.
Vet inte HUR många böcker vi läser och ska ha prov på 8-10? Men GUD va ALLA böcker är helt UNDERBARA, hur bra som helst tänkte visa er alla böcker sen och vilka som är bra att läsa till vad.
Vi läser inte bara, haha utan gör mycket praktiskt. Håller egna kurser, grupparbeten och massa annat roligt.



Snart är vi klara och kursen avslutas med teoriprov på allt och ett praktskt prov där vi håller en egen kurs för dommare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0