Schackmatt!!

Vi har väl vart dåliga "föräldrar" och inte haft så mycket hopp om Yra och hennes skills på saker och ting:)
Malamuter är kända för att vara envisa, gå sin egna väg, göra vad dem vill och svår motiverade. Vill dem inte försöka mer så går dem där ifrån helt enkelt.
Yra har väl visat detta beteende från och till.

Men efter lite påhopp i djuraffären (underbara Kim; Hon tycker det där skulle va jätte kul, det där är super bra för henne,KÖP!) så fick ett aktiveringsspel följa med oss hem. Jaha tänkte väl både jag och Erik det va dem 500kr åt helvete!
Men men i med godis och varsågod.

ÅÅÅÅ Gud va duktig hon är!!! Lugnt och fint lyfter hon upp dem vita benen tar godiset under och flyttar sedan dem bruna för att på så vis sluka i sig mumsbitarna som finns gömda även där.
Så duktig och SNABB! Full kontroll ingen bråska. - Jag får allt godis jag behöver inte skynda mig.

Smilla däremot får juh självklart lite lätt panik och vill ha allt på en gång...hmmm brås hon på mig tro??

Efter någon vända är dem nöjda och lägger sig och sover. Jätte bra om man kanske känner att man inte hunnit med så mycket aktivering under dagen.
TÄNK PÅ att nosaktivitet är bland det bästa för din hund, att söka.
Om man nu inte vill betala mycket pengar för massa spel åt sin hund kan man fixa roliga saker själv.

Gömma godis i toarulle, gömma godis under mattan eller varför inte lägga matskålen upp och ner? -här serveras inget på silverfat :P

(Nina Ottossons aktiveringsleksaker, hittar du i djuraffärer och på nätet http://www.redigera.info/coralle/shop/index.php?route=product/category&path=97_101_115 ,finns i olika svårighetsgrader, rekommenderas STORT!) Nästan så jag själv måste beställa hem en till ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0