Sälen,Norge eller Frankrike???!

Jag och min älskade har pratat mycket om att bila eller campa nu i sommar, något som vi båda tycker är super mysigt och skit kul! Tyvärr är Erik livrädd för Björnar hahah så campingen kanske inte blir någon direkt överlevnadscamping:)

Vi har pratat om att göra det enkelt och bara åka till Sälen och vandra, då vi inte gjort några längre vandringar med hundarna innan. Det ska tydligen vara väldigt fint och lätt.

Norge är vi båda intresserade av(jag är halvnorsk) och att vandra i Norge är helt magiskt. Gud så vackert det är dät. Problemet är att Smilla inte får komma in i landet då hon är en blödtörstig kamphund (något jag inte visst hon var,haha)
Förr kunde man åka in hur som helst med vilka raser man än hade men nu är det lite krångligare.
Man behöver olika sprutor och massa papper som ska fyllas i.

Så bila till Frankrike?? Det hade vart drömmen men går ej att genom föra då hundarna måste ha rabies sprutor. Smilla och Gizmo är gröna men ej Yra.
Det får väl bli nästa sommar helt enkelt.

Det får helt enkel bli Björnfyllda :p sälen eller bara åka ut till någon holm med båden och slå upp ett tält.
Drömma kan man juh få göra ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0