Planera Kursen!!

Snart ska man ta sig hem till dem fyrbenta. älsklingen är sjuk stackaren så han ser jag nog inte så mycket idag. Han ligger nog uppe gömd i sovrummet.

Imorgon ska jag hålla min första egna kurs:) Spännande.
Går juh som sagt en Instruktörsutbildning för CFshundkontakt och är snart klar. En del av utbildningen är att hålla en egen kurs ex valpkurs.
Jag har en salig blandning deltagare och det ska bli jätte kul att få börja på "riktigt"

Så nu är det tid att planera lite mer och träna lite extra tills imorgon.




Din vän och Du______________________________________________________

 

Hej och Tack för ditt stöd med mitt slutprov som hundinstruktör.

 

Vi kommer och träffas 3 olika tillfällen och kurstiden kommer vara ca 45 min.

Då vi har varierande ålder på deltagarna blir inte kursen specifik för ex valp utan den kommer bli fyllt med passande vardagslydnad.

 

 

Vad Du ska tänka på:

  • Ta med extra gott godis, ex köttbullar.
  • Använd inte flexikoppel på kurs (koppel kan lånas av mig om ni ej har tillgång).
  • Ta med en rolig leksak.
  • Ta med vatten och skål.
  • Beroende på väder behövs täcke för dem hundar som är känsligare mot kyla.

 

 

Tillfälle 1:

 

Kontaktövning

Namnövning

Sitt

Ligg

Ryggsäck

 

Läxa: Sitta Ryggsäck

 

Tillfälle 2:

 

Sitt vid sidan

Nej Övning

Stå

Tillåtelse Övning

Passivitet

 

Läxa: Betinga inkallnings ord

 

Tillfälle 3:

 

Gå fint

Inkallning

Komma Hem

Avslut med lek: Leksak-Godis-Du

 

 

Teori kommer i varje tillfälle med info om ex vad som kan vara farligt för din hund (inte äta), bra att ha hemma vid olycka och annat.

 

Vid frågor och funderingar vänligen kontakta mig.

TACK :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0