Nu är dem små jävlarna här!!

Nu har dem äntligen kommit... dem små äckliga helt onödiga fästingarna.

Jag kan ta upp varm dea från parkettgolvet och skrapa upp slemmiga spyor men plocka fästingar NÄÄÄ där går gränsen.
Jag klarar inte av det. Sitter varje gång med spyan i halsen.

Och trots det använder jag inga fästingmedel på mina hundar. Inga halsband, inga sprayer, pulver och allt vad dem nu har.
Jag tror inte på det. Det hjälper nog självklart till viss del men det kan juh inte va helt bra.

aldrig har jag använt nått mot dem och kommer nog aldrig göra det heller.
Jag sitter där och plockar och plockar och plockar, halvt spyr och fortsätter att plocka.

Tur att jag har min pappa som inte bryr sig alls och tar dem flesta ;P dem som är uppsvällda av allt blod och äckel dem sugit i sig.

Nu sitter vi iallafall i sitsen plocka fästing...Gizmo har två:( stora....fyllda...och pappa är i Thailand:(

använder iallafall O`TOM fästingplockare och gillar den bäst. Billig också och kan köpas överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0