Ensamträning!

Och då menar jag inte ligga hemma i ett tomt hus. Ensamträning är väl lite fel ord att använda sig av, men har man tre hundar är det lättast att säga så.
Denna dag tränar jag alla hundar för sig.
Jag börjar med Yra går ut i koppel. Träning:Gå fint, skvaller, passivitet och inkallning.
Går hem och byter hund samtidigt får Yra träna att vara själ efter all träning är hon så trött och då är det de bästa tillfället att träna en hund att just vara ensam.
Tar med mig Smilla. Tränar: Gå fint och passivitet. Smilla är äldre och "kan" det mesta. Smilla skvallar dock inte så mycket men det är något som jag missat i hennes träning och faktiskt inte tagit upp.
Lämnar Smilla och hämtar Gizmo.
Smilla och Yra får träna att vara själva.
Tar ut Gizmo. Tränar: Hund möte och åter hund möte. Han är en helt annan hund. Är man själv med Gizmo sätter hans sig fint och kollar när hunden går förbi. Så är det inte när hans två tikar är med.
Sådan här träning blir ca 45 min minuter långa på varje hund. Yra tar fortfarande lite längre tid och Gizmo kortare (han orkar inte).
Men efter en tränings kväll som denna har man lugna sovandes hundar hemma:)
Finns väl ingen bättre känsla el? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0