I tidningen!

Detta utklipp hänger på vårat kylskåp, SÅKLART!
Jag saknar valp tiden...massor.
 
 

Kommentarer
Postat av: josefine

Nämen! Söt! Längtar efter vår kommande valp, rätt så valpsjuk :)

Svar: ååå berätta ALLT??? när avr hur?? :)
Jag sprängs av polarsjukan!
Isola

2012-07-18 @ 11:48:56
URL: http://mavya.devote.se
Postat av: josefine

haha! tanken var att vi skulle fått hem en valp i nästa vecka från amulogas/cahppes där de använt uni och fang, men vi var tredje på hanarna och där föddes bara 2 st (1 dog).. så nu väntar vi på resultatet av en parning här i Sverige hos Spottydots där de använder en svart/vit hane från Danmark där vi har förstatjing på hanarna :) Mixi som isåfall är mamman köpte min sambo valp av från förra kullen (2010) och det blev så jäkla fina valpar! 5 utav 8 valpar är hittills röntgade med HD A och ED ua (0) med superfint psyke. Så vi hoppas på lika fina valpar den här gången! Tyvärr så fick min sambo en allergisk reaktion som satte sig bl.a. på halsen så han hade svårt för att andas. därför han fick lämna tillbaka henne. Nu märker han inte alls av sin allergi så det var himla trist att han fick ge upp henne. Men nu väntar vi på en hane. blir där valpar får vi hem lillkillen i slutet av november :)

Svar: gud så skoj! Själv står jag på en svart vit hane hos cahppes :)
Isola

2012-07-18 @ 12:31:09
URL: http://mavya.devote.se
Postat av: josefine

nej va roligt! har dem en planerad kull på g? när kommer isåfall valparna? synd att ni inte bor i skåne, har finns alltför få malamuter tycker jag :)

Svar: efter jul/nyår svart/vita :)ja ellerhur... vi har inte så många här heller, cahppes ligger juh dock bara 40 min här ifrån men inte varje dag man tar sig dit.
Det blir underbart med två:)
Isola

2012-07-18 @ 14:45:09
URL: http://mavya.devote.se
Postat av: josefine

mysigt! det är skönt att ha en uppfödare i närheten. sen är det så mysigt att kunna åka dit och hälsa på valparna :) my och rickard på spottydots som bor 30 minuter härifrån har gått från vår uppfödare till personliga vänner vi umgås med på fritiden, så den kontakten känns väldigt värdefull och trygg :)

men gud så mysigt! det lär ju komma några svart/vita i den här kullen med, men jag tror vi siktar in oss på en mörkare grå som deras egen uppfödning Dexter är (som sedan ska paras med vår Mavya nästa sommar). Det är min sambo som skriker efter en liten dexterkopia så vi får se vad det blir. Oerhört spännande iallafall. Blir vår "julklapp" till oss själva isåfall och vi längtar efter att ge Mavya det sällskapet :)

2012-07-18 @ 15:08:30
URL: http://mavya.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0