Max 25 veckor!

Växer det gör han inte bara i kroppen utan även i knoppen.
Han är lika glad i människor och hundar och allt som är nytt. 
 
Igår låg jag och mådde som värst och hör det mest fruktansvärda som kan hända lilla familjen... FYRVERKERIER!! I över en halvtimme höll skiten på,jag hatar det! Tack gode gud bryr sig inte Yra så jag "slängde" ut max med ett ben i munnen och han la sig ute på gården med Yra bredvid säg. Tillsammans låg dom och tuggade ben tills kriget var över. Härligt att veta att han är oberörd.
 
Men det är inte lika roligt för Smilla. Hon hyperventilerar, blir helt röd i ögonen, tandköttet ändrar färg, skakar, okontaktbar. Ja, jag är rädd varje gång att hjärtat ska sluta slå.
Nu får hon tabletter som man tar innan ex Nyår, men denna gång visste jag inte alls att det skulle smälla.
Det blev toaletten, på med duschen och sitta och klappa och sjunga. Lät nog väldigt intressant med min sårade hals.
Hon blev "lugn" fort iallafall, fortare än förr.
 
Till Nyår tänkte vi köpa D.A.P och ha inne. Drömmen skulle vara att slippa ge henne piller men hon kommer nog aldrig klara av raketer tyvärr :(
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Dap tar några dagar innan den aktiveras typ eller innan hunden blir lugn av den så man måste böra ca två veckor innan "det jobbiga" annars fungerar det inte.. Du kanske redan visste det men men på Leo tog det tre veckor innan det fungerade! :/

Svar: vi har använt DAP många ggr och på Smilla går det fort, hon har även halsband.Yra märker inte av det på samma sätt, där tar det längre tid för att det ska slå in, men dock blir hon jätte "lugn" av det och bryr sig knappt när vi möter hundar :D toppen
Isola

2012-12-29 @ 21:25:48
URL: http://20belowzero.se
Postat av: Anna

Blir hon lugnare vid hundmöten? Det hade ju varit toppen i så fall Leo hoppar som en duracellkankin vid hundmöten :/ har ni i väggen eller halsband?

2012-12-30 @ 14:19:09
URL: http://20belowzero.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0