Prioriteringar!

När man tränar sina hundar får man ibland prioritera.
Vi prioriterade tex med Yra.
Det vi TRÄNADE varje dag flera ggr om dagen var passivitet "ryggsäck" och gå fint i kopplet.
Det var min prioitering då jag aldrig skulle klara av en sådan stor hund som drar på promenad.
Jag skulle säga att hon går fint 99% av gångerna vi är ute. Med mig då. Det är annorlunda med Erik ;P
 
Och eftersom vi tränat koppel och passivitet och enbart det, har några grejer inte tränats lika mycket.
Och nu känner jag väl att det är hög tid att fortsätta med nästa stora träning som jag vill att hon ska kunna till 100% inkallning.
 
Hon är riktigt smart och när hon väl lär sig, så sitter det! så denna helg börjar vi med inkallning och stanna.
 
Hon kan juh detta till viss del men det ska sitta till hundra!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej! Det vore jättespännande att läsa lite mer om HUR ni har tränat passivitet o gå fint i koppel med Yra? Vilka övningar har ni gjort osv? tack för en trevlig blogg!

Svar: Hej!Absolut det kommer upp ett inlägg om just detta du ber om.

MVH
Isolashjartan!
Isola

2012-08-19 @ 20:34:52
URL: http://itsmeandthedog.blogg.se
Postat av: Emelie

För ett tag sen skrev ja till dig och bad om tips för att lära min hund gå fint i koppel. Innan så flög ja typ efter henne:p men nu efter dina tips så går hon perfekt!=)

2012-08-22 @ 14:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0