Att inte förstå!

Det jag hatar mer än allt annat...mer än blöt hund;) är människor som inte förstår hur jag vill kunna leva mitt liv på det sättet jag gör.
Att folk dömmer för att i vårat lagom-Sverige ska det se ut såhär och sådär.
Det som gör mig mest arg är att jag INTE dömmer någon för deras sätt att leva...om dem har tio barn eller bor i L.A, aldrig betalar för sig och lever på nån annan. Jag dömmer inte dem som pluggar i hela sina liv och inte skaffar en familj, eller dem som har så mycket andra intressen att dem glömmer sin famil.
Jag fattar... du SKA bo i rött hus med vita knutar, grilla varje lördag, jobbar 7-4, handla på konsum, ha en bil, en hund, en katt, tre barn, åka till Gran Canaria en gång per år, JAJAJAJAJAJ!
Jag fattar!
Och har du inte det, nej då ska du bo i en liten etta i Stockholm, festa upp alla pengar vara super inne och resa jorden runt, se nya saker, uppleva nya saker.
Jag säger bara: FY FAN VA HÄRLIGT!!
Men jag? Nää, mitt drömliv ser helt annorlunda ut.
Så döm inte mig, för det här är MITT liv, jag som offrar saker för att få saker, jag som skiter i att bila i USA i ett halv år för att kunna leva livet som jag vill ha.
Och jag är lycklig! Jag är inte en lagom-Sverige människa.
Jag grillar inte på lördagar för då är jag i skogen med mina <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: josefine och mavya

Det är rätt. Skit i dem :) Jag "gav upp" att ha värsta studentlivet där man festar mer än pluggar för att kunna göra det jag verkligen vill NU och det var att köpa hund. Så visst är det rätt jobbigt att plugga på distans, kräver väldigt mycket självdisciplin och tar mycket tid. Men samtidigt får jag möjligheten att göra det jag vill redan nu, ha vovve :) och det är värt all uppoffring och alla blöta utekvällar. för det är inte det jag vill :)

stå på er :)

2012-08-30 @ 11:08:02
URL: http://mavya.devote.se
Postat av: Emelie

Underbart skrivet :)

2012-08-30 @ 12:20:10
Postat av: Gabriella

Härligt, ärligt och alldeles sant skrivet!!! Åh lycka till med allt, jag har allt lyckats lista ut vad som komma skall=D

2012-08-31 @ 21:13:07
URL: http://itsmeandthedog.blogg.se
Postat av: LENA

Håller helt och hållet med dig, otroligt bra skrivet! :) kram!

2012-09-02 @ 23:14:43
URL: http://lenakarlsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0