Avliva dem där två!!!!!

Som sagt kom att tänka på två händelser som hände oss förra veckan.
Jag var inne och handla och lämnade Smilla och Yra utanför, när jag kommer ut kommer en äldre Herre fram till oss.
- Var det inte en "såndär" som försökte mörda en kvinna för någon dag sen.
(Jag är tyst)
- Så har du TVÅ
- eeh va menar du?
- Ja två mördarhundar...Dem är juh livsfarliga!!! Dem där kan du avliva direkt!
- Det kanske är hög tid att du passar dig då!!!!
(Jag har ALLTID varit mån om att visa att det finns snälla kamphundar. Man får räkna med dumma ord och blickar när man har en. Men med YRA neeej där fick det vara nog)
Gubben gick lite arg därifrån och skakade på huvudet.
Det som hände med dem två malamuterna är fruktansvärt men kritisera inte mina, det ligger mycket bakom det som hände.
arg som ett bi går jag och lägger mig.
Dagen efter går en äldre kvinna förbi våran gård, stannar upp
-Men guuuuud så fin!!! Är det en såndär draghund?
-Ja precis, en malamute!
-Jahaaa, en såndär som var inblandad i attacken?
-ja precis...(här tänkte jag självklart aa men kom igen då tant, predika ut nått om denna mördarhund!!!
-Är det inte riktigt tråkigt när media förstör en sån fin ras...och att inte folk förstår att det handlar om så mycket annat. Hon var jätte fin:)
DU gjorde min dag:)

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Folk är verkligen idioter!!



Den gamla damen hade dock koll på läget! :)

2012-05-03 @ 13:12:42
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: isola

ja det är riktigt tråkigt. kamphundar i all ära. Min "kamphund" har fått stått ut med mycket blickar och hårda ord och det får man lixom "ta" men allt runt omkring malamuterna är tråkigt:(



Ja gud va glad jag blev, dem finns där ute bland alla andra...dem med sunt förnuft;)

2012-05-03 @ 21:18:52
URL: http://isolashjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

  • Instagram
    Twitter

    Mail Facebook Bloglovin RSS 2.0